سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم
سخن گفتن از چمران را نمیتوان منحصر به روز شهادتش کرد چرا که چمران یک امت است و امت منحصر به زمان و مکان نمیشود.
گوش کنید صدای عشق بازی های شبانه او با معشوق ومعبودش را،گوش کنید
:من اینقدراحساس بی نیازی میکنم که در زیر شدید ترین حملات هم از کسی تقاضای کمک نمی کنم حتی فریاد بر نمیکنم حتی آه نمی کشم در دنیای فقر آنقدر  پیش میروم که به غنای مطلق برسم و اکنون اگر این کلمات دردآلود را ازقلب مجروحم بیروم میریزم برای آن است که دوران خطر سپری شده است و امتحان به سرآمده و کمر فقر شکسته و همت و اراده پیروزشده است. خدایا من عذرمیخواهم ازاینکه درمقابل تو می ایستم و ازخود سخن میگویم وخود را چیزی به حساب می آورم که تورا شکر کند ود رمقابل تو بایستد و خود را طرف مقابل به حساب آورد!
خدایا آنچه میگویم از قلبم می جوشد و از روحم لبریز میشود،خدایا دل شکسته ام ،زجر کشیده ام ،ظلم دیده ام ،ازهمه چیزناامید واز بازی سرنوشت مایوسم در آینده ای تیره و مبهم و تاریک فرو رفته ام ،تنها به سوی تو می آیم ،تنها با تو راز و نیاز میکنم
.....
چمران
اگر چمران دیوانگی نمیکرد و موقعیت بی نظیر علمی اش را به خاطر بیغوله های لبنان به خطر نمی انداخت ما الان یک افتخار علمی زنده داشتیم یک پرفسور کراواتی که فارسی را بالهجه شیرین اوبامایی حرف میزد .
یک دانشمند فیزیک که هرچند هیچ خیرش به ایران و اسلام نمی رسد اما ما باز به او افتخار میکنیم چرا که شناسنامه اش نام ایران رایدک میکشد.
یک چهره ماندگارکه برای ماندگاری بیشترش یک مدرسه به نام خود درمثلا روستای محل تولدش میسازد .
یک اسطوره یا سلطان یا امپراطور که قبل از مرگش مستند زندگی اش رامیسازند تا بعد از مرگش تلویزیون برایش عزابگیرد ودر همه بخش های خبری برایش آهنگ غمناک پخش کند حتی اگر آن روز،روز میلاد حضرت زهرا باشد!
اگر چمران اینقدر خدا را دوست نداشت یا خدا اینقدر اورا ،الان ...
اما حالا که زنده نیست صلاحیت ندارد که مستندش مستند شود .
صلاحیت ندارد که ازمقام علمی اش رسما تقدیر شود یا مثلا یک جایزه علمی یا ادبی با عنوان چمران ایجاد شود .ما هنوز نمیدانیم او با چه روشی شیعیان لبنان را از اوج حضیض به اینجا رساند .به زنا ن شیعه آنجا چه گفت یا چگونه گفت که حجاب عزت است که ما هنوز بعد از 32سال نتوانسته ایم .چند روز پیش شنیدم حاتمی کیا فیلم چ  مثل چمران را کلید زد.آه چه عالی چمران 2باز ازدواج کرده و میشود کل فیلم را با صحنه های عاشقانه تخیلی او و همسران آمریکایی و لبنانی اش تزیین کرد بلایی که سر مرحوم شهریار آمد.ازاینکه شخصیت یک انسان دیگر در ذهن مردم خراب شود نگرانم بلایی که امیدوارم سر چمران نیاورند . 
امیدوارم حاتمی کیا با چراغش به دنبال چمران بگردد و بس ، که چمرانم آرزوست...

 


نگارش در تاریخ جمعه 90/4/3 توسط  | نظر

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود

خرید vpn