سفارش تبلیغ
صبا ویژن


2هفته قبل مقام معظم رهبری در جلسه ای که با مسئولین نظام داشتند سخنان مهمی فرمودند که رسانه ها بطور مفصل به آن پرداختند اما یک جمله کوتاه در بین سخنان آقا مغفول ماند که من حداقل تا بحال از قول ایشان نشنیده بودم.
ایشان فرمودند: من معتقدم که کشور ما با امکاناتى که داریم، میتواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیرى که میخواهد براى متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد!
این جمله کوتاه یا بین حرفهای خیلی به ظاهر مهمتر آن شب ایشان گم شد یا عده ای دوست نداشتند کسی آن را بشنود تا مثل خیلی از حرفهای ایشان به فراموشی سپرده شود.
البته این جمله که ایران توانایی و امکانات اداره یک جمعیت  150 میلیونی را دارد،را قبلا شهید مطهری فرموده بودند همان موقع که حکومت پهلوی سعی در کنترل جمعیت ملت شیعه رو داشت اما مردم گوششان بدهکار حکومت نبود،
بعد از انقلاب این حرکت به شکل دیگری رخ داد .کسانی وارد این میدان شدند که خیرخواهی و صداقت آنها برکسی پوشیده نیست اما ندانسته نقش سرباز دشمن را بازی کردند.
اینکه آقا می فرمایند : هر اقدام و تدبیرى که میخواهد براى متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد؛یک حرف از روی بی اطلاعی از اوضاع اقتصادی و وضع بی کاری و خلاصه یک حرف از سر سیری نیست ایشان خود شاید بهتر از ما به این مسائل اشراف داشته باشن .
اما به این نکته باید توجه داشت که چرا سازمان ملل در زمان جنگ از دادن کمترین امکانات پزشکی به ایران خودداری میکرد اما همان موقع آمپول های جلوگیری از بارداری که قیمت زیادی هم در بازار داشته را ،رایگان در اختیار ملت قرار می داده.
از بین کشورهای دنیا فقط موفق شدند این برنامه کنترل جمعیت را در ایران و هند اجرا کنند و ایران بابت این مسئله جایزه گرفت!!!
ظاهرا ایرانی ها در این زمینه بالا تر از توقع سازمان عمل کرده بودند.
رشد جمعیت ایران از دوجهت قابل بررسی است
1- جنبه دینی و نگاه مذهبی
2- جنبه افتصادی
از نگاه اسلا م  جلوگیری از تولید نسل و یا نسل کشی به هر طریقی از زنده به گور کردن در زمان نزول قرآن تا سقط جنین و یا جلوگیری دائمی از بارداری "عقیم کردن" حرام است.در این زمینه میتوانید به نظر مراجع عظام رجوع کنید.
از نظر اقتصادی نیروی کار جوان از مهمترین عوامل موفقیت و پیشرفت اقتصادی یک کشور است . کشور چین با بیش از یک میلیارد و نیم نفر جمعیت به تازگی برای جلوگیری از دست رفتن نیروی کار جوان در برخی از ایالاتش قانون تک فرزندی را لغو کرده است.
چند هفته پیش در اخبار اعلام کرد که ایران از دوره جوانی به دوره میانسالی رسیده این خبر باید آغازیک زنگ خطر با شد برای ما نه یک خبر خوش و نه حتی فقط یک خبر .
شاید به نظر برسد که باتوجه به بیکاری در ایران این حرف اشتباه است اما رشد جمعیت در یک کشور یک مسئله یک ساله و دو ساله نیست بلکه حداقل 15الی20 سال طول میکشد تا یک نسل تربیت و وارد بازار کار شود پس نتیجه این موضوع 15 الی 20 سال آینده خود را نشان میدهد.
بزرگی میفرمود :پدرها و مادرها نگران روزی و تربیت بچه ها نباشند ؛چرا که روزی به دست خداست و از آنجایی که فکرشم نمیکنید روزی به دستتان میرسد و اما تربیت بچه ها؛ بچه ها تربیت شده خدایی بدنیامیان شما سعی کنید بی تربیتشون نکنید.
دوست خوبمان در وبلاگ سبوی معرفت بهتر به این موضوع پرداخته .


نگارش در تاریخ چهارشنبه 90/6/2 توسط  | نظر

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود

خرید vpn